Ručni mjenjač

Ručni mjenjač

Automatski mjenjač

Automatski mjenjač

50% 50%
171 Glasova
205 Glasova

Ručni lli automatik?

Pobornik si prednosti koje pruža korištenje automatskog mjenjača ili ti je ipak draži klasičan ručni mjenjač? Donosimo usporedbu, ti odluči!

PRINCIP RADA

Ručni mjenjač je mehanička naprava kod automobila s motorima s unutrašnjim izgaranjem. Mjenjač uz pomoć kvačila energiju prenosi s jednog sustava na drugi kako bi se smanjenjem brzine povećao okretni moment.
KVAČILO
BEZ KVAČILA
Postoje različite vrste automatiziranih mjenjača: robotizirani, CTV, klasičan i mjenjač s dvije spojke. Svaki od njih ima vlastiti princip rada koji se razlikuje od ostalih, ali svi rade bez papučice kvačila.

OKRETNI MOMENT

Ručni mjenjači su u pravilu sporiji od automatskih mjenjača i mogu podnijeti manju količinu okretnog momenta.
MANJI
VEĆI
Automatici su u pravilu brži i izgrađeni su tako da mogu izdržati i prenijeti veću količinu okretnog momenta nego ručni.

POTROŠNJA GORIVA

Što se tiče potrošnje goriva, ručni mjenjači su u pravilu efikasnjiji, odnosno, manje troše od automatskih.
MANJA
VEĆA
Automatski mjenjači su veći potrošači goriva i treba računati na koji potrošeni decilitar više nego kod ručnih mjenjača.

ODABIR PRI KUPNJI (EUROPA)

Trenutačno više od dvije trećine europskih kupaca mijenja stupnjeve prijenosa rukom. U hrvatskoj je broj prodanih automobila s automatskim mjenjačem vrlo nizak.
67%
33%
Automatici su u sporom, ali trajnom porastu i trenutno ih koristi trećina europske populacije. U Americi su puno rašireniji.

PREDNOSTI

Prednosti ručnog mjenjača su manja potrošnja goriva te jeftinije i jednostavnije održavanje u slučaju kvarova.
UŠTEDA
LAKO KORIŠTENJE
Automatik pruža lagodniju vožnju, često ih traže stariji ljudi i oni kojima je zbog zdravstvenih problema teže mijenjati brzine. Sportski automobili prednjače u njihovom korištenju.

POVIJEST

Ručni mjenjač može se naći u automobilima davnih 1930-ih godina 20. stoljeća, u ranim danima automobilske industrije.
1930.
1970.
U Europi, prvi klasični automatici s pretvornikom okretnog momenta, počeli su se pojavljivati potkraj 70-ih i početkom 80-ih u luksuznoj klasi automobila.

CIJENA

Cijena svakako ide u prilog ručnim mjenjačima, iako varira ovisno o proizvođaču, no u pravilu je znatno povoljnija od automatskih mjenjača.
NIŽA
VIŠA
Cijena automatskih mjenjača je viša, eventualni popravci mogu biti skupi, a i potrošnja goriva je viša.