Joga

Joga

Pilates

Pilates

50% 50%
27 Glasova
21 Glasova

Koncentracija ili snaga?

Joga i pilates su slični, a ipak različiti. Što ćeš odabrati ovisi o tvojim potrebama i karakteru. Donosimo pregled sličnosti i razlika, glasaj za ono što ti se više sviđa i podijeli svoje mišljenje sa svima!

POČECI

Joga je nastala u Indiji prije oko 5000 godina. Tokom vremena različito je evoluirala u raznim dijelovima svijeta pa tako postoji više tipova joge: Ashtanga, Kripalu, Bikram, Vineyasa i mnoge druge.
3000 godina pr.Kr.
20. stoljeće
Pilates je osmislio Joseph Pilates sredinom 20. stoljeća. Kreirao je vježbe koje mogu pomoći u rehabilitaciji i povećanju snage, no ono što je učinilo pilates vrlo popularnim je ples.

SPIRITUALNOST

Spiritualnost čini veliki dio joge, posebno kod meditacije. Joga se usredotočuje na povezivanje tijela, uma i duše te ih nastoji dovesti u ravnotežu.
DA
NE
Pilates se fokusira na razumijevanje povezanosti tijela i uma kroz kontrolu, preciznost i koncentraciju sa željom da tu vezu iskoristi kao pomoć u svakodnevnom životu.

CILJ TRENINGA

Kod vježbi joge, svaki mišić u tijelu jednako se napreže. Naglasak je na prijelazima iz jednog položaja u drugi, a cilj postići sveukupnu ravnotežu.
RAVNOTEŽA
SNAGA
Pilates uključuje cijelo tijelo koristeći odmjerene pokrete. Ravnoteža između snage središnjeg dijela tijela i fleksibilnosti ostatka tijela predstavlja srž treninga.

IZGLED SATA VJEŽBANJA

Izgled sata vježbanja ovisi o instruktoru i odabranom tipu joge, ali većinom je svaki različit jer se položaji (asane) mogu kombinirati na neograničen broj načina.
RAZNOLIK
UJEDNAČEN
Satovi pilatesa su više strukturirani zbog manjeg broja kombinacija vježbi, tako da je lakše predvidjeti kakve će se vježbe izvoditi s obzirom na tip treninga koji je odabran.

TEHNIKE DISANJA

Disanje i koncentracija su važni i u jogi i u pilatesu. Joga kroz vježbe i meditaciju puno veću pažnju poklanja disanju. Koristi ga za obnovu, pročišćavanje i kao način širenja svijesti.
KOMPLEKSNE
MANJE KOMPLEKSNE
U pilatesu se koristi udah kroz nos, izdah kroz usta i duboko disanje. Usklađivanje disanja sa pokretom predstavlja osnovu i izvor energije za dijelove tijela koji se trenutno vježbaju.

POTREBNA POSEBNA OPREMA

Joga koristi težinu tijela pojedinaca koji vježba kao glavno opterećenje. Zbog toga, osim udobne odjeće i podloge za vježbanje nisu potrebni dodatni rekviziti.
NE
DA
Pilates pored vježbi na odgovarajućoj podlozi u svoju praksu uključuje i različite rekvizite. Velika lopta se često upotrebljava i samo je jedan od rekvizita, no ne i jedini kako mnogi vjeruju.