Facebook

Facebook

Twitter

Twitter

50% 50%
62 Glasova
17 Glasova

‘Lajkaš’ ili ‘tweetaš’?

Koja od ove dvije društvene mreže više odgovara tvojim željama i potrebama? Podijeli svoj stav sa svima i klikom odluči pobjednika među društvenim mrežama!

OSNIVAČ I DATUM OBJAVE

Mark Zuckerberg je 2004. stvorio Facebook sa kolegama sa sveučilišta Harvard, gdje je prvi puta objavljen za studente. Facebook se širio među sveučilištima dok nije objavljen za javnost 2006. godine.
MARK ZUCKERBERG
JACK DORSEY
Twitter je osmislio Jack Dorsey u ožujku 2006. godine, službeno je objavljen u srpnju iste godine. Prvi ‘tweet’ objavio je sam osnivač 21. ožujka, a glasio je ‘just setting up my twttr.’

GLAVNE KARAKTERISTIKE

Facebook korisnik održava svoj ‘zid’ postovima, može dijeliti slike, videe, poveznice, pisati duge zabilješke i slati privatne poruke prijateljima, slijediti prijatelje, voditi video razgovore i igrati igre.
ZID
TWEETOVI
Korisnik Twittera može pisati poruke duge najviše 140 znakova, odnosno ‘tweetove’, može nekoga pratiti ili biti praćen, dijeliti fotografije, poveznice i slati privatne poruke pojedincima koji ga prate.

KORISNICI

Facebook ima 1,3 milijarde korisnika. Najčešće ga koriste pojedinci koji žele ostati u kontaktu s osobama koje poznaju izvan Facebooka ili se žele s njima ponovo povezati.
1,3 MILIJARDE
271 MILIJUNA
Twitter koristi 271 milijuna korisnika. Prvenstveno je namijenjen za komunikaciju sa drugim pojedincima zajedničkih interesa bez obzira poznaje li ih korisnik izvan društvene mreže ili ne.

PRIVATNOST

Facebook, za razliku od Twittera, ne potiče aktivnu komunikaciju sa strancima. Korisnik se povezuje s osobama iz stvarnog života i postavkama privatnosti se ograđuje od javnosti.
VEĆA
MANJA
Twitter je aktivna društvena mreža koja potiče komunikaciju i upoznavanje novih ljudi prvenstveno kroz razgovornu komunikaciju. Korisnik stvara sljedbenike i mreža ga ohrabruje za javno objavljivanje.

AKTIVNOST KORISNIKA

Aktivnost korisnika Facebooka mjerena je po količini pritisnutih ‘Like’ gumbova. Fejzbukaši kliknu mišem na ‘Like’ 382 tisuće puta u jednoj minuti.
382 000 LIKEOVA PO MINUTI
350 000 TWEETOVA PO MINUTI
Koliko su aktivni korisnici Twittera izmjereno je po broju ‘tweetova’ u jednoj minuti, kojih osvane 350 tisuća u u tom kratkom razdoblju.

JEZICI

Kada su jezici u pitanju, Facebook si je dao truda i dostupan je na čak 70 jezika, što je više nego za polovicu više od Twittera.
70
29
Twitter je dostupan na 29 različitih jezika, što je velika brojka, ali Facebook po ovom pitanju daleko prednjači.

APLIKACIJA ZA PAMETNE TELEFONE

Korisnici Facebooka putem mobilnih uređaja koriste u 68% slučajeva, a putem stolnoga računala 32%. Na pametnim telefonima omogućio je korištenje za to prilagođene aplikacije.
DA
DA
Korisnici Twitter koriste putem mobilnih uređaja u 86% slučajeva, a putem stolnih računala u samo 14%. Za korisnike pametnih telefona osigurana je prilagođena aplikacija.

NAJPOPULARNIJI PROFIL

Najpopularniji Facebook profil s najviše sljedbenika je Shakirin sa 102,3 milijuna sljedbenika. S nešto više od 90 milijuna sljedbenika na drugom i trećem mjestu su Cristiano Ronaldo i Eminem.
SHAKIRA
KATY PERRY
Na Twitteru je najpopularnija Katy Perry sa 53,9 milijuna pratitelja, na drugom mjestu je Justin Bieber sa preko 52 milijuna pratitelja, a na trećem Barack Obama sa nešto više od 43 milijuna.

POVEZIVANJE

Facebook može biti povezan sa drugim web stranicama te podaci za spajanje na Facebook mogu biti korišteni za spajanje na druge stranice.
DA
DA
Twitter i Facebook se mogu povezati pa svi ‘tweetovi’ mogu biti automatski objavljeni i na Facebooku. Widgeti Twittera mogu biti dodani na razne stranice i blogove te se može povezati s Instagramom.