Benzin

Benzin

Dizel

Dizel

50% 50%
359 Glasova
231 Glasova

"Benzinci" ili "dizelaši"?

Ljubitelje automobila pitamo: Benzinski ili dizelski motor? Koji ima više prednosti i kome se preporuča benzin, a kome dizel? Glasujte i pomognite odlučiti pobjednika

RAD MOTORA

U benzinskom se motoru gorivo miješa sa zrakom nakon čega se komprimira klipovima te pali pomoću iskre iz svjećica. Kao i dizel motori, benzinski motori su također četverotaktni.
GORIVO I ZRAK
ZRAK PA GORIVO
U dizelskom se motoru najprije komprimira zrak da bi se zatim ubrizgalo gorivo koje se zapali zbog već zagrijanog zraka. Kao i benzinski motori, dizelski motori su četverotaktni.

POPRAVAK

Zbog jednostavnije konstrukcije, benzinski motori se lakše i brže popravljaju pa je samim time i cijena popravka povoljnija nego što je to slučaj s dizelskim motorima.
POVOLJNIJI
SKUPLJI
Zbog tehnološki dorađenijeg i kompliciranijeg motora, popravci dizelskih motora su zahtjevniji i kompliciraniji za održavanje pa je samim time i cijena popravka veća nego kod benzinaca.

KILOMETRAŽA

Benzinski motori troše više goriva i manje su ekonomični pri međuubrzanjima te pretjecanjima pa su preporučljiviji vozačima koji godišnje prelaze manji broj kilometara.
MANJE
VIŠE
Dizelaši ostvaruju bolju i do 30 posto ekonomičniju potrošnju goriva kod međuubrzanja pa su preporučljiviji vozačima koji svakodnevno i na godišnjoj bazi prelaze veliki broj kilometara.

CIJENA PO LITRI

Cijena litre goriva može varirati ovisno o vrsti benzinskog goriva i benzinskoj postaji, ali prosječna cijena litre Eurosuper 95 goriva se kreće između 10,63 i 10,77 kuna po litri.
10,70 kn/L
10,12 kn/L
Cijena litre dizela može varirati ovisno o vrsti dizelskog goriva i benzinskoj postaji, ali prosječna cijena litre Eurodiesel goriva se kreće između 10,08 i 10,22 kuna po litri.

GLASNOĆA MOTORA

Zbog jednostavnijeg principa rada, benzinski se motori manje troše i kasnije počnu proizvoditi veću buku koja i nakon dužeg vremena može ostati zanemariva bez obzira na izolaciju.
TIŠI
GLASNIJI
Iako su dizelski motori tehnološki vrlo unaprijeđeni i više nisu ´lijeni´ kao raniji modeli, zbog principa rada oni vremenom postaju bučniji pa jačina buke ovisi o izolaciji automobila.